24 Mart 2016 Perşembe

Carter’s & OshKosh İnsan Kaynakları Müdürü - Elçin AKSOY AKYEL ile İK Üzerine




İKüzerine.com Söyleşi Serisi


Carter’s & OshKosh  İnsan Kaynakları Müdürü - Elçin AKSOY AKYEL

Sizi tanıyalım?
1979, İstanbul doğumluyum. İ.Ü. Jeoloji Mühendisliği bölümünü ikinci olarak bitirdim. Ardından Strasbourg Marc Bloch Üniversitesinde İnsan Kaynakları Yönetimi üzerine eğitimimi tamamladım. Yerli ve Yabancı uluslararası firmalarda yaklaşık 12 senedir İnsan kaynakları sisteminin kurulması ve yönetilmesini sağlamak için çalışmalar yaptım ve yapmaktayım. İnsan kaynakları sisteminin kurulması ve sürece adapte, kurumsallaşma, çalışan bağlılığı konularında İsviçre ve Fransa’da çeşitli eğitimler ile çalışmalarımı destekleyici faaliyetlerde bulundum. 2 ve 10 yaşlarında iki kız çocuğu annesiyim. 




İK’ya nasıl ve ne zaman başladınız?
Üniversite sonrası bir ilaç firmasında İK bölümüne asistan olarak başladım. Özünü iletişim ve insandan alan bu bölümde uzmanlaşmak istediğim kararına varınca uzmanlaşabilmek için yurtdışında İK üzerine eğitim aldım ve Türkiye’ye döndüğümde profesyonel olarak İK yaşamıma başladım.

İK konusunda kendinize örnek aldığınız biri var mı?
Conforama Türkiye İ.K. kurulumunu yaparken İsviçre’de birlikte çalıştığımız İ.K. Direktörü Laure FAUCAULT örnek aldığım kişilerdendir. İ.K. süreçlerini planlama, geliştirme ve kurma aşamalarının kurumlara özel planlanması ve geliştirilmesi konusunun yanında perakende dinamiklerini çok iyi bilen ve ortam şartlarına göre uygulanabilmesini sağlayan başarılı bir İK’cıdır.

Sizce İK’cılar hangi eğitimleri kesinlikle almalı?
İK gelişime ve yeniliklere çok açık bir alan, bu sebeple alınabilecek her eğitim bir katkı sağlayacaktır. Ama en önemli eğitim iletişimi güçlendirici eğitimler ile hangi sektörde İK üzerine çalışılıyorsa o sektöre özgü gelişime katkı sağlayıcı eğitimler önceliklendirilmelidir düşüncesindeyim.

Şirketinizi İK süreçleri nelerdir? Kaç kişilik bir İK ekibi var?
Performans sisteminin kurulması ve uygulanması buna bağlı prim sisteminin oluşturulması, Verimlilik analizleriyle kariyer planlamalarının oluşturulması ve ücret politikalarını oluşturularak uygulanması, Rotasyon ve terfi sisteminin belirlenmesi,
Tüm yasal mevzuata hakim olması ( İş Kanunu, İSG, sendika  ve borçlar kanunu) süreçlerini ana başlıklar olarak gösterebiliriz.

Bu sene kaç kişilik bir işe alım öngörüyorsunuz?
Senede 6 yeni mağaza açarak büyümeyi planlamaktayız ve bununla ilgili olarak AVM’ler ile görüşmelerimiz devam ediyor. Boynerler ve Jokerler’de de Carter’s ürünlerinin yer alması planlarımız dahilin de olduğu ve bu lokasyonlarda bize ait personeller yerleştirmeyi planladığımız için mağaza müdürü ve satış danışmanı işe alımı öngörüyoruz.

Aday başvurularını hangi kaynaklardan topluyorsunuz?
Kariyer portallarını ve mağazalarımızda oluşturduğumuz CV havuzlarını kullanmaktayız.

Firmanız için aday bulmakta zorlanıyor musunuz?
Merkez için kilit pozisyonlarda deneyimli kişileri bulmakta zorlanabiliyoruz. Perakende sektöründe istediğimiz tüm özellikleri aynı anda barındırabilen, kalifiye kişiler konusunda danışmanlık firmalarından aday temininde destek alabiliyoruz.

Adaylarda ilk dikkat ettiğiniz nedir?
İş konusundaki heyecanı, isteği ve kişinin işin gereğine uygun olması ilk dikkat ettiğim noktalardır. Adayda iş isteği ve heyecanı varsa verimi ve şirkete katkısı da o derece yüksek oluyor.

ECT

ikuzerine.com 2016

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder